zondag 13 februari 2011

We hebben wel hard gewerkt hoor, maar heel zichtbaar is het niet..
Voor mijn gevoel loop ik de hele tijd dezelfde dingen te doen, en Wim doet allemaal kleine klusjes die ook niet echt opschieten, maar ja...het moet allemaal gedaan worden..



keukendeur


Deze week heb ik de hal gesausd, en deuren geverfd, de bedoeling was dat Wim dan zaterdag aan de vloer van de hal kon beginnen. Jammer genoeg regende het gisteren en kon hij niet buiten tegels zagen...










toiletdeur, 
moet nog wel een keer,










Wim maakt boven de plinten vast.









Daarna gaat hij latjes zagen...


...voor het raampje van onze slaapkamer..





























Nog een stukje muur sauzen...




afwerklatjes erop..






zijmuren van de achtergevel een kleurtje geven..









en er hangt nog een deur in,
de laatste op de overloop.






En dan komen onverwachts Marlies, Aniel, Alivia en Noraly met het eten, heerlijke spruitjesschotel uit de oven.
En voor zondag ook nog soep!
Vlak voor de familie kwam, waren net Karin, Tijl en Manu geweest en liepen zij elkaar mis..






..en toen werd het koud in huis..geen warm water meer...
en dat allemaal doordat deze meneer het niet meer wilde doen.
Hij gaf een storing aan, monteur Jacob gebeld en op diens advies vervolgens met de haardroger erin staan blazen..en hem verder maar met rust gelaten. 
De volgende ochtend, vanmorgen dus, deed hij het weer.





Zondag




Wim gaat iets in elkaar prutsen om de doortrekker van de w.c boven weer terug te laten veren zodat hij stopt met water te laten lopen. Het gewicht van de trekknop is namelijk te zwaar om hem automatisch te laten stoppen.



We hadden bedacht dat een gewicht aan het touwtje vlak bij de waterbak wellicht het probleem zou oplossen.
Maar nee, het water bleef doorlopen..


We moeten dus iets anders bedenken.






Ondertussen ga ik het plankje afmaken..







..en Wim zet er vast een deurknop in.






En dan krijg ik een idee, ik heb er een elastiek aan bevestigd!
Het elastiek doet de trekker weer terugveren.
En nu gaat het goed.







En kan het plankje voor het gat.














en waar gaat deze wirwar naar toe..?







..ahh..naar mijn lief, hij is bezig aan het laatste stuk plafond in het bijkeukentje.







De verf op de achtergevel is goed gedekt, de boel kan weer op zijn plaats.
Het houtwerk moet nog helemaal één keer geverfd. Dat doe ik bij voorkeur bij mooi weer zodat de deuren en ramen open kunnen staan.







Er moet nog een piep klein stukje..

Maar we gaan stoppen, het is 14.00 uur, en we krijgen bezoek van buren en overburen.




Geen opmerkingen: