zondag 29 mei 2011

Als je al in je huis woont en er moet dan toch nog het een en ander geklust worden is dat toch heel anders dan wanneer je er nog niet in woont...nu weet ik ook weer waarom ik klussen niet leuk vind.
Dat negatieve gevoel dacht ik kwijt te zijn, klussen is leuk! 
Maar als er geklust wordt in en om het huis als ik net schoon gemaakt heb...tja, niet leuk dus. Kan het schoonmaken om die reden wel laten, maar ik wil al die mensen die aan komen waaien om ons huis te bewonderen ook niet de indruk geven dat ik een smeerpoets ben, dat is mijn eer te na...

Daar ik niet elke week meer zoveel doefoto's aan het huis heb begin ik eerst maar met wat foto's die ik gewoon leuk vind. Dat zijn geregeld plaatjes van de kleinkinderen...maar ik ben nu eenmaal trotse oma.



 Donderdag 26 mei




Sinterklaasavond???


Nee hoor, Alivia en Noraly zijn voor het eerst samen wezen logeren. Dat ging zo goed dat ik me een voldane oma voelde.

Vrijdag 27 mei

 
 En vrijdagochtend vroeg kwam Manou ook en was ik oppasoma.
Tussen de middag was hij niet te porren voor een middagslaapje, maar...de popjes in het poppenhuis moesten wel "mapen" in hun bedjes!





 
Vandaag is onze volvo trouwauto.
De auto zag er mooi uit, trok veel bekijks!
Logisch, er was natuurlijk ook een leuke chauffeur bij!

 

Zaterdag 28 mei

 
Het echte werk, de definitieve laklaag gaat er op. (Bedenk nu dat ik van het geverfde geen foto heb gemaakt..)




Ik heb tree om tree de trap gelakt, mooi..









De rotte plek bij het keukenraam dat Wim helemaal leeggeschraapt had en behandeld heeft wordt nu opgevuld met een twee-componentenspulletje..
















En met wat er van dat spulletje over is kunnen mooi de kiertjes bij de voordeur dicht gesmeerd worden.


Schuren bij het toiletraam




Ondertussen ga ik door met het traphek...

 

 ..en de andere treden van de trap.



 Wim schuurt nog even het zijraam.



En de trap is klaar.
We zijn er zeer tevreden over!



Zondag 29 mei

Vandaag ging Wim op de koffie bij Willemien en zijn we vanmiddag wezen eten voor het goede doel in het verpleeghuis bij de vader van Wim dus kwam van klussen niets.

Maar vanavond heb ik toch nog een plaatje kunnen schieten van Wim..

 
 Hij heeft vele uurtjes, terwijl ik aan het bloggen ben, aan de computer gezeten om alles uit te zoeken en te berekenen voor het terras.


 Ook heeft hij het door Aniel bedachte terras op maat getekend.


En dat was het dan voor vandaag.





Geen opmerkingen: