zondag 18 november 2012

Sinterklaasje...

...is weer in het land..
dus hebben wij een grote baal pepernoten gekocht om uit te delen.
Dat hebben we inmiddels al een paar keer gedaan, de zak slinkt al aardig...Wims buikje niet...

En omdat Sint van schone kachels houdt..

..hebben we de 'kolen' uit de kachel gehaald..

..dan kan Wim er met de stofzuiger goed bij.
(eerlijk gezegd is dit nodig omdat de kachel geregeld uit gaat)

Het lijkt van binnen wel op een antieke speeldoos, met cilinderrol.

  
 Veel planten staan nu in het kasje..






..het wordt echt een herfsttuin..
 
 Maar koffie drinken kan nog lekker op het terras.. 

..alwaar we uitkijken op een nog volop bloeiende fuchsia!



Ik zocht al enige tijd naar een bakje voor op het aanrecht voor borstels en spons e.d. In Alphen a/d Rijn een leuk zinken bakje gevonden in de kringloopwinkel, 40 cent.
Zo zie je maar weer hoe je voor weing helemaal blij kunt worden.


Nog even terug naar de goedheiligman, Noraly heeft op haar verlanglijst een baby-born staan die inmiddels al van Marktplaats geplukt is door Marlies. Dit levert mij een klusje op want de pop heeft natuurlijk ook kleren nodig. Dus ben ik aan een nieuwe uitdaging begonnen, nu brei ik met vier pennen een jurkje. Ben ik weer aan het lessen bij Lies en Fijgje, die vanzelfsprekend  ook gelijk aan de slag zijn gegaan voor het nieuwe 'kind'.
Maar vooralsnog vind ik het breien met vier naalden niet eenvoudig, oppassen voor neus en ogen, die dingen prikken alle kanten op.. Het breipatroon is met een ajourpatroon, maar dat heb ik na enkele pogingen maar opgegeven... Zoveel naalden en dan ook nog gaatjes breien..niet alles tegelijk hoor..

Wordt vervolgd.












Geen opmerkingen: