zondag 31 maart 2013


Dit was me het weekje wel... Marie naar de verpleegafdeling verhuisd. Voordeel was dat de verhuizing binnen hetzelfde pand plaats vond. Mijn moeder heeft zich kranig gehouden, ik heb bewondering voor haar. Ze heeft nu een zitslaapkamer en heeft veel meer zorg om zich heen.
We hopen er het beste van.

Maar lang niet alles kon mee worden verhuisd, vandaar dat er nu heel wat dozen in de kamer en sportkamer staan.
Morgen gaan broer Wim en ik (en Guus?) beginnen met uitzoeken.

Zaterdag zijn we lekker op pad geweest, naar Bergambacht om een plekje voor de caravan te reserveren. Naar Schoonhoven om te snuffelen in winkels die daarvoor bedoeld zijn... heerlijk. In Schoonhoven zijn er twee van die winkels waar het heerlijk snuffelen is...

Al heel lang zijn we aan het zoeken naar lampen voor de veranda.
In Schoonhoven hadden we vorig jaar al twee lampen zien hangen die we erg mooi vonden, maar...ze waren niet hetzelfde...

Nu zagen we ze gisteren weer hangen in de winkel, nog steeds mooi. We besloten ze beide te kopen, dan maar twee verschillende, dat is toch altijd mooier dan twee peertjes bedachten we ter plekke.

Nadat we vandaag eerst bij Karin, Tijl en kids zijn geweest, daarna naar Marlies, Aniel en hun drie kinders, is Wim weer eens op de trap geklommen... 

..om de lampen op te hangen.







Zelf vinden we het niet eens zo'n storend gezicht, twee verschillende lampen. (maar daar zullen de meningen wel over verdeeld zijn...)





Deze lamp heeft wel een heel mooie bovenkant.



En deze weer een mooiere bol..

...en heeft ook nog iets aan de onderkant van de bol.
En wie weet, zien we ooit een van de lampen nog eens te koop hangen. Maar of dat voor dezelfde prijs nog eens gaat lukken... Onze favoriete verkoper vroeg maar 70 euro voor beide lampen!







En soms zie je in een hoekje tussen wat vergeten spulletjes iets staan... en ik kan het niet laten... pak het op en hoor een helder klingelgeluid, door de emmertjes is het een schelletje.
Natuurlijk wil ik haar hebben en weet ook al waar ik haar neer ga zetten. 


Zo her en der zet ik wat delfsblauw neer..

..ook in de keuken.



En dan nog even iets van vorige week.

Vorige week vrijdag hebben we deze hekken opgehaald in Enkhuizen. Voor de voortuin. Moeten nog wel groen worden geverfd.

Zo, weer eens een latertje, maar Casper zat vanavond ook nog eens lekker tegen me aan te kletsen, dat schoott niet echt op...





3 opmerkingen:

Sjaak zei

I like the Melkmeisje.

Wim zei

nu nog een kaasmeisje......

liwi zei

Wim, je brengt me op een idee...