zondag 28 juli 2013

Maandag 22 juli

(wauw, wel veel foto's hoor)

Deze week zijn we dan toch echt aan de voortuin begonnen.
Mijn aandeel is hier niet zo groot in geweest...


..het is vooral Wim geweest die al dit krachtwerk heeft verricht. Hij dacht vanavond maar eens te beginnen met een touw, misschien kon hij zo de struiken onder het raam er wel uittrekken. Maar helaas, zo simpel was het niet, de spade kwam er aan te pas.

Eerst de boel kortwieken en dan eruit steken. Al gauw had Wim de struiken eruit.

Dat wil zeggen aan de voorkant.

Dinsdag 23 juli

Deze avond, overdag is het veel te warm, moeten de struiken aan de zijkant van het huis eraan geloven. Dat ging ook best wel vlug..

..toch besloten ze ergens vandaan om maar een luchtballon op ons dak te laten landen om Wim erop te wijzen dat je voor dit werk ook speciale machines kunt huren.. Dat vonden we wel een leuke grap!

Nu ja, er moet nog best wel veel weggegraven worden..

Woensdag 24 juli


Deze morgen heeft Wim de heg op de grens met onze buren weggehaald. Mijn aandeel in dit alles is dat ik zorg dat Wim voldoende vocht binnen krijgt. En natuurlijk ook zijn boterham..

Toch wel een leuk doorkijkje naar het bos van de buren.

En 's middags kwam Jan de overbuurman helpen om de krulhazelaar de das om te doen. Dat werd hard werken met dit warme weer..

..maar de berg takken onder het raam groeide gestaag..
En zie hier het resultaat.

Na dat harde werken tijd voor een....

...nee, geen biertje. Daar word je alleen maar loom van..


..en er moet nog meer gedaan worden.
Een hek weghalen bijvoorbeeld..

Donderdag 25 juli

Tjeempie...wat een zooitje hier..

...het is maar goed dat de container gebracht is, kunnen we de tuin leegruimen.

Vandaag zit ik bijna de hele dag op mijn hurken om het grint vrij van gras en onkruid te maken. We willen dat weg hebben voordat het nieuwe grint gestort wordt.

Om de benen weer even te strekken doen we een dansje in de container om de boel te laten zakken..


..zo kunnen Lesley en Arjan, onze nieuwe buren ook nog heel wat tuinafval kwijt.

Ik ben vol bewondering voor mijn lief, 's avonds staat hij nog gras af te schrapen..er mag namelijk geen aarde in die bak.

Vrijdag 26 juli

En deze morgen in de stromende regen heeft hij al het gras weg!!

Zondag 28 juli

Vandaag zijn we zo'n beetje de hele dag aan het stoeien geweest met de tekeningen voor de voortuin, hoe gaat er uit zien..

Zo, dit was de laatste foto. 
Ik schrijf op deze blog niet zo heel veel van wat er buiten LiWi nog meer gebeurt, maar ik vond dit wel een trieste week.
Ook met mijn moeder Marie gaat het niet fijn, zij leidt nu een leven wat eigenlijk geen leven meer is. Ook dat maakt me triest.










Geen opmerkingen: