zondag 1 september 2013


Vorige week was ik lekker vroeg met de blog klaar.
We konden daardoor op zondagmiddag naar de camping.
Twee dagen genoten met mooi weer.
Op maandag zijn  we met de kattenrug een molenroute gaan rijden...eigenlijk is dat veel leuker op de fiets. Dat gaan we vast nog een keer overdoen.

Onderweg hebben we bij een theetuin gezeten, 
Nederland is mooi.


27 augustus

Vandaag is het dinsdag en gaan we weer terug naar huis. Maar daar ze aan het werk zijn met de dijk is het niet mogelijk om de caravan zelf omhoog te rijden. Zeker niet met de kattenrug.

Vorig jaar deed een buurboer het nog met de tractor, nu komen ze van Rijkswaterstaat met een shovel de caravan de dijk optrekken..


...best wel stoer voor ons caravannetje!



Woensdag 28 augustus

Vandaag rijden we naar Brabant en gaan op zoek naar iets voor in de voortuin...


...we hebben verschillende markten in oude bouwmaterialen en tuindecoratie bezocht. Zo ook op donderdag, door al dit rondkijken kreeg ik wel in de gaten dat de schalen die ik in mijn hoofd had niet te betalen waren...

Van plan A naar plan B dus..



Vrijdag 30 augustus


Gevonden! Nu nog twee dezelfde bij elkaar vinden. Het werd een heel gesjouw, passen en meten.


Uiteindelijk zijn we met een zwaar beladen auto weggereden (heel voorzichtig), in de achterbak een sokkel en een schaal en zo ook op de achterbank.
Vlug Aniel gebeld om te zeggen dat we met zo'n 300 kilo beton op weg naar Gouda waren...en dat een sterke vent wel handig was om die dingen op zijn plaats te gaan krijgen.
Marlies had gelijk het goede idee om daar een bbq aan vast te koppelen. Gezellig!



Het viel niet mee om de sokkels de auto uit te krijgen..



Nog een geluk dat er een gat in zit..







Ondertussen heb ik een echt klein kleutertje in mijn hofje.

Een lief hulpje.




Is dit nu niet een beetje overdreven jongens...
het komt niet op de millimeter aan hoor..

..schalen erop..



...en de laatste zonnestralen.


Ze staan op hun plek.

Noor en ik lopen er keurend omheen en zijn zeer tevreden!




En ook dan nog de lolletjes..

..Aniel loopt nog even een Olympisch rondje met de fakkel om het vuur aan te steken..



Dag Marlies met Ravi in de kattenrug..




..en ja jongens, jullie hebben sterk werk geleverd.

Zaterdag 31 augustus

Op naar Zwinderen waar Bert en Bea ons hebben uitgenodigd.
We gaan met de kattenrug en met een hele grote omweg via kleine dorpjes en dan ook nog over de Afsluitdijk.  We rijden vandaag door Zuid Holland, Noord Holland, Friesland, Drenthe, Overijssel, Gelderland en Utrecht.
En daar we deze week ook al in Brabant zijn geweest hebben we toch een aardig rondje Nederland gedaan vind ik.


En we boften, Karin en gezin waren de dag daarvoor uit Frankrijk teruggekomen en namen voor ons stokbrood en brie mee.
Lekker smikkelen onderweg, het mes lag nog thuis maar een pasje werkt ook voortreffelijk.


Zondag 1 september

Eerst op bezoek bij Manu, Bauk en Hinde en nog cadeautjes voor mijn verjaardag gekregen (altijd leuk).
Daarna zijn we bloemetjes voor in de schalen gaan kopen.











Nu zijn we echt klaar!










1 opmerking:

liwi zei

Nu, ik vind het een mooie tuin hoor... ;-)