zondag 30 augustus 2015



Vorige week de voorkant, vandaag het uitzicht aan de achterkant van de caravan.


Maar nu, een caravan op onze oprit..
..en niet die van ons hoor. Want ik zit op dit moment aan mijn blog te werken voor ons caravannetje in de polder!

Dit is een grotere, maar wel bijna net zo oud als de onze. Van Marlies en Aniel. Een nieuw project van Marlies, caravan oppimpen.


Dus eerst moet de halve caravan leeggesloopt..

Daarna wordt het lekker fris wit geschilderd. Op deze plek moet een stapelbed gebouwd worden voor Alivia, Noraly en Ravi.
En moeders mag het gordijn op maat maken dat voor het bed komt te hangen.




 Ravi loopt lekker te keutelen, van binnen naar buiten. Waarbij het handiger is als die zware klapdeur open blijft staan...
En terwijl oma dat 'heel ingewikkeld' met een stoel wilde gaan doen, riep hij al: "Neeee nee, ik weet een 'veel makkelijkere' "!!


Zie hier het resultaat.


Vrijdag 28 augustus

Vandaag heb ik dan mijn workshop machineleer.
Sins ik mij opgegeven heb kijk ik daar erg naar uit, zo'n zin heb ik erin! Dit is een individuele workshop. Het is de bedoeling dat ik de verschillende machines een beetje leer kennen, kijken wat ik ermee kan doen. Handige tips aangereikt krijg voor het maken van bv. meubeltjes. Maar ook voor een huis.


Alles staat keurig in het gelid, ben benieuwd waar uiteindelijk mijn keuze naar uit gaat. (voor mijn verjaardag krijg ik een machine..het kopen hebben we nog even uitgesteld tot na de cursus). Tjonge jonge..wat heeft deze man veel, en zo keurig opgeruimd...kan ik nog een voorbeeld aan nemen (Nou ja, niet dat ik zóveel heb..).

Het is de bedoeling dat ik tijdens deze workshop een haltafeltje en een boekenkast ga maken. 


Hier bezig met de elektrische figuurzaag..
(die wil ik wel).

Dit is een draaiende schuurmachine, niet mijn handen maar die van de meester...uitleg hoe de machine werkt en waar je voor op moet passen ( je knokkels zijn er namelijk zo vanaf geschuurd..).
Hij heeft dus allemaal mooie mallen en hulpstukjes gemaakt (moet ik allemaal onthouden).


Hier zelf op een kleiner exemplaar aan de slag om een mooi rond schijfje te maken voor het tafeltje. Nooit bedacht hoe simpel het kan zijn om dit voor elkaar te krijgen, het vraagt wèl geduld.


Om het schaafsel van het zagen eraf te halen heeft Joop ook weer een handig hulpmiddeltje gemaakt. Je plakt fijn schuurpapier om een rond of vierkant houtje. Op deze manier krijg je ook een mooi afgerond kantje aan je meubeltje (als je dat wilt..). Het duurde wel even voor ik deze beweging onder de knie had
(Dus..deze machine wil ook wel hebben).


Leren freezen..


..voor het boekenkastje, ligt achter het tafeltje..



en dan helemaal gelukkig met mijn werkstukjes weer thuiskomen.

Hier wordt volop gewerkt aan het stapelbed. Aniel zaagt alles op maat..
..en Wim timmert alle planken weer aan elkaar.
En Marlies?



Marlies heeft het druk met pannenkoeken bakken voor iedereen!

Zondag 30 augustus

Gister een heerlijke dag op de camping, in mijn eentje want Wim was naar vriend Willem.
Vandaag bezoek van Simon en Hermien.
Lekker wezen eten in Schoonhoven, uitkijkend over de Lek en zijn almaar voortvarende boten.


Bij terugkomst nog kunnen genieten van de zon met een kopje koffie.
En zo is er weer een week voorbij.




Geen opmerkingen: