zondag 31 januari 2016



De tafel staat alvast gedekt voor de high tea vanmiddag met zes vriendinnen. Ik heb er helemaal zin in!!

De week is weer omgevlogen.
Eerst natuurlijk op maandag (al)weer taart gegeten op de verjaardag van Manu. 
Ook een dagje in de ziekenboeg van Marlies aanwezig geweest, maar gelukkig niet zelf ziek geworden.. donderdag weer naar een andere ziekenboeg. 

En vrijdag lekker een lange dag voor mijzelf. Heerlijk!
Natuurlijk werken aan mijn trap. Dat ding moet toch ooit af.. Het fineren is klaar. Dus nu eerst maar eens alle treden gaan zagen. De ronde kantjes met de figuurzaag, (twee tegelijk) leuk, net alsof je achter de naaimachine zit..


Dan in de boenwas zetten.. en op de trap lijmen.


Dookies (jaja, vaktaal) maken van satéprikkers, gaatjes boren en dookies erin. Dit op vier plaatsen gedaan...ook in het 'marmerblok'.
Op deze manier kan de ondertrap stevig aan de boventrap bevestigd worden.


Hier is goed te zien hoe ik de twee trappen aan elkaar bevestigd heb..


..en de voorkant.
De trap is klaar, nu de leuning nog.
Maar daar ben ik nog over na aan het denken.(en Wim denkt mee..) Omdat ik de leuning van Horta een beetje na wil maken moet ik toch wel het een en ander uit proberen. Ook wel weer een spannend gebeuren, die leuning..
Maar in ieder geval kan ik, nu ik weet hoeveel ruimte de trap nodig heeft, wel verder aan de tekening van het huis. 

Zondag 31 januari

Vandaag komen Hetty, Betty, Ann-Kristin (over uit Zweden) Florence, Marja en Monica. Eindelijk weer eens met z'n zevenen bij elkaar!



Al theeleutend en snoepend hebben we een hele gezellige middag.
Tijd voor elkaar, ieder zijn verhaal en heerlijk kunnen lachen. Mede  mogelijk gemaakt door onze eigen butler aan huis:
Onze allerliefste Wim!!

Dan nog een laatste foto:


Ann-Kristin nam uit Zweden dit mooie boek voor mij mee.
Met mooie Jugendstil en Art deco platen.
Platen om te kleuren, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Wel al mooie behangprinten ontdekt..maar dan moet er wel gekleurd worden natuurlijk, en gescand en geminimaliseerd..en..en..
Jullie zien, deze 1:12 hobby, daar komt geen eind aan.

 Ann-Kristin, dank je wel voor dit mooie cadeau!




Geen opmerkingen: