maandag 12 december 2016



Achter in de tuin heb ik een voedselkoker opgehangen waar met de kou lekker gesmuld kan worden door de vogels. Maar die mussen zijn echte veelvraten! Zo vlug als die koker leeggegeten wordt en bijna leeg kunnen er nog maar twee vogeltjes eten.


Donderdag 8 december

Hoera!
En niet alleen omdat Casper vandaag jarig is.
Maar ook omdat ik klaar ben met de twee bovenste delen van het voorpand!


Nu even geen steentjes meer plakken.
Aan de slag met de raamkozijnen.


Vrijdag 9 december

Alivia komt het hele weekend logeren. 


Af en toe waren dan ook mijn stoel èn I-pad bezet..


..maar er is ook een kerststuk gemaakt..


..en elke dag gekookt op het oude fornuisje dat ik heb gekocht op marktplaats..
(en dat zo héél erg leuk is)


..en heeft Alivia ook nog een buitenkerstboom versierd.
(en samen de binnenboom..)









Zondag 11 december


En natuurlijk, kind van deze tijd..
..een 'goedemorgenselfie' van ons naar haar moeder.

Vandaag gaan we met Casper en Victor naar het Omniversum waar 'A Bautiful Planet' draait. Alivia heeft een tijdje geleden astronaut willen worden. En de ruimte en sterren vindt ze ook boeiend! Geldt ook voor Casper en Victor.
Helemaal naar een ieders zin dus, deze film.



..er moet een foto genomen worden, een selfie van ons alle vijf in het donker.. Vaag zijn mijn zoons en ik zichtbaar, een pluk blond haar van Wim en van zichzelf een schouder. Maar vooruit: "Dat is toch leuk oma".

Na een gezellig en leuk weekend brengen we Alivia tegen de avond weer naar huis.


Maandag 12 december

Ik heb dus zoals voorgenomen zitten prutsen met houtjes, hoe ga ik die raamkozijnen maken. Daar ben ik nu wel een beetje uit, maar heb geen latjes in het goede formaat. Dus moet ik wachten tot ik donderdag naar Het Kabinet kan, de speciaalzaak om de goede latjes te vinden. En evt. advies van Joop aldaar is ook nooit weg..



Geen opmerkingen: