maandag 3 juli 2017



Ik heb mooie dahlia's in de tuin.
Deze bloemen geven mij altijd een blij gevoel.
Altijd weer spannend of ik de bollen goed heb bewaard de winter door.


Kijk, dit raam in de veranda is deze week door Tijl ook weer prachtig in de verf gezet. (lijkt wel zwart..maar het is toch ècht groen)
Hiermee zit zijn verfklus te huize LiWi er weer op.


Zaterdag 1 juli

Vandaag wordt er een pakketje bezorgd waar ik óók al blij van word!
Op de beurs in Rheda kwamen wij bij de stand van Arjen Spinhoven, de man die mijn hekwerken maakt, en laat hij nu een bouwpakket van een mooie jugendstilkast gemaakt hebben.
Voor je verjaardag, zegt Wim.
Ik vind het helemaal leuk natuurlijk en vandaag komt de kast in een plat doosje aan. 

Deze dag ook hebben een aantal bewoners een straatfeest georganiseerd ter ere van de opgehoogde straat. 
Iedereen die hierbij aanwezig wil zijn, maakt iets lekkers klaar en neemt dat mee naar het feest op de oprit van onze overburen.
Wim maakt een grote pan satésaus en ik maak 18 hartige taartjes die ik door midden deel en waar ik een mooie toren van maak.
Om 16.00 uur steken wij de weg over naar het feestterrein en hebben een enorm gezellig feest tot de zon onder is.
Helaas heb ik zelf geen foto's gemaakt om dit verhaaltje op te leuken..
In het kader van straatnieuws is het hiermee mooi afgesloten.




Zondag 2 juli


Terwijl Wim voor zijn baas gaat werken (einde schooljaar, altijd druk..) ga ik met Victor een eind fietsen..

..èn wandelen..
Het is goed weer, we zien veel vlinders en horen nog veel meer vogels.












En ja hoor, mijn lief is toch echt wel de liefste! Dat blijkt bij thuiskomst, hij heeft een mooi ingepakt pakje voor mij, waarvan ik het formaat wel herken.. Onder het mom van; dan kun je dit meenemen als we er met de caravan op uit trekken in de vakantie. 


Dit is hem dan. Een vitrinekast, misschien voor een verzameling mooie spulletjes. Deze kast kan ik in elkaar zetten in de caravan..vraagt niet zoveel ruimte hè..
Ik weet eigenlijk niet of het een bestaande kast is die Arjen verkleind heeft of een eigen ontwerp.
Eigenlijk heb ik het idee dat ik de kast eerder ergens in heb zien staan. Net nog gekeken in een gids die ik heb. Niet deze gevonden, wel een lijkende. 
Maar mooi hè!
Ik ben benieuwd waar ik hem in mijn huis neer ga zetten.

Over het huis gesproken..ik ben nog steeds met de ramen van de voorgevel bezig.


Hier heb ik allerlei raamlatten en kozijnen in de verf gezet..die zaag ik dan vervolgens weer per raam in de juiste maat.
Ik kan er zo naar uitkijken dat het huis in elkaar zal staan!





Geen opmerkingen: