maandag 14 augustus 2017


Hiep hoi, het snoer van mijn laptop is weer terecht!
Een goede reden om eens flink lang te bloggen vanavond..


Maar nee, dat wordt het niet hoor. Want.., het is bij ons nog steeds vakantietijd. Wij luieren..en zo af en toe gaan we er met de caravan op uit. Met onze twee oudjes.
We sjouwen ook heel wat antiek, curiosa en kringloop af.

En soms loop je dan opeens iets leuks tegen het lijf..in een erg mooie (grote) zaak, waar het voornamelijk om de kroonluchters en gerestaureerde en zelfgemaakte meubels gaat, zie ik zomaar dit kleine zilveren dingetje liggen.. een balboekje, dat zie ik ook gelijk. het potloodje ontbreekt helaas..

Natuurlijk, ik krijg het er warm van, want dit zou ik graag in mijn bezit willen krijgen..maar wat zou daar voor prijskaartje aanhangen..de meubelmaker die ons helpt heeft geen flauw idee wat het voor een voorwerp was.. Een balboekje roep ik gelijk, ik moet mij inhouden, want ik word ter plekke heel hebberig en dat is vast niet goed voor de prijs. Maar hij gaat het eens bij zijn moeder navragen.. Wim en ik hebben dus de tijd om te overleggen wat dat dan wel mag kosten.. 


' Mijn moeder zegt dat u dat balboekje voor 15 euro mag meenemen'. Nu, hier hoeven we niet over na te denken. En ik voel me verbaasd en opgelucht!
Joepie, nu heb ik een balboekje
(Heb hem later thuis voor 90 euro op Catawiki zien staan).
Ik fantaseer er een beetje over dat ik er iets mee ga doen in mijn jugendstilhuis. 
Het is helemaal geen 1:12, maar daar valt soms toch iets leuks mee te verzinnen.

Zondag 13 augustus


Een lekkere wandeling in Brabant alwaar we een leuk boshuis tegenkomen. Het lijkt Wim en Victor wel wat, leuk project om iets moois van te maken..


Haha, bij het naar binnen kijken zakt het enthousiasme verticaal naar beneden. Er zit geen dak meer op en binnen groeit en bloeit het groen net zo tierig als buiten het huis.
Dus toch maar niet!

Verder deze week zitten knutselen aan mijn 1:12 kastje,
snijden, schuren, verven..


Waarom deze foto nu zo blauw is..?


En even voor proef gedeeltelijk in elkaar gezet..
Voordat ik dat voor het echie ga doen wil ik alle onderdelen eerst in de was zetten. Even geduld dus heb ik vanmiddag tegen mijzelf gezegd.

Tjonge, als ik over een week weer blog zitten die zes weken vakantie van ons er al weer op.
Dan wordt er weer gewoon gewerkt.


Geen opmerkingen: