maandag 9 augustus 2010



Vandaag hebben we de kast die we hebben gekregen van de vorige bewoners en die ik hoop op te kunnen knappen eens aangepakt.
Benieuwd of we hem uit elkaar konden halen. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zoiets gedaan, maar ik hoop er een mooie kast voor onze slaapkamer van te kunnen maken. Toen ik de kast voor het eerst zag werd ik er een soort van verliefd op. Het zou jammer zijn als blijkt dat we hem toch niet kunnen gebruiken... Maar Wim en ik hebben er vertrouwen in!

Verder heeft Wim door het hele huis lopen werken, van alles dicht gemaakt en afgewerkt, zelf heb ik de eerste plafondpanelen in de grond gezet, en in de keuken en badkamer lopen verven.
Voor vandaag had ik ook het gras maaien op mijn lijst staan maar dat is overgenomen door Victor en Yvette. Het ziet er weer netjes uit.


Zo zeg..helemaal alleen zo'n grote plank dragen?
(ha, niets aan, wediplaat)


Kijk...mijn man doet "Liawerk"


Een bankje over de w.c.afvoer

Marktplaats heeft ook een freesmachine opgeleverd, (altijd handig/leuk) En daar heeft Wim dat mooie randje mee gemaakt.


Gelukkig komt woensdag Kamil weer zodat de electriciteit afgemaakt kan worden en dan er veel dicht gemaakt kan worden.


Eerst heel veel de schuur uit gehaald om bij de kast te kunnen komen...
(die wastafel willen we weer kwijt, iemand interesse?)



Het was nog een heel gebeuren om de kast uit de hoek en gekanteld te krijgen. Hij is echt loodzwaar. Als hij niet uit elkaar kan krijgen we hem nooit boven, zelfs niet met Aniel!!
Maar de bovenkant kan eraf geschroefd te worden, gelukkig...
Nu kunnen we hem in ieder geval naar boven krijgen.
Maar eerst de buitenkant aanpakken.


....dan de deuren eruit...






...dan kunnen de zijkanten van de achterkant af...





..vervolgens de spiegel van de deur verwijderd en dan komt ook het paneel bekleed met het stof vrij...







..en kijk, de stof die op de deur paneel gespannen zit heeft in vroegere tijden echt mooie kleuren gehad.

Ik weet nog niet of ik de stof laat zitten, we vinden het ergens ook zonde om hem eraf te halen.

Geen opmerkingen: