zondag 14 augustus 2011

De laatste dag van onze vakantie hebben we toch ook maar gewerkt.
We wilden graag zo ver mogelijk komen, hoewel ik zelf buiten niet zo heel veel gedaan heb. Binnentaken.
We hadden voor de zijkant van de veranda transparante lak gekocht. Ik dacht matte lak, het bleek zijdeglans. Een klein stukje geprobeerd maar naar mijn zin glom het te veel. Eerst morgen maar afwachten, als het dan nog glimt wil ik toch matte lak. Als die er is tenminste.  
 
 
 
 

Vanmorgen is Wim eerst begonnen met tegels te snijden...


 
 
 
 
 
 ..en ik ben de boeiranden aan de zij-en voorkant gaan schuren


 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 
 
 Kijk zo'n hoekje...


 
 ...dat kan Wim mooi..


 
 
 


 Daarna schilderen.
 
 
 
 
Het is de kunst om precies genoeg lijm er op te smeren.
De oude tegels zijn namelijk dikker dan de rode, die hebben dus extra lijm nodig zodat ze even hoog komen te liggen.


 
 De laatste tegel wordt erop geplakt.
 
 
 



Toen wilden we natuurlijk gelijk de bak even op z'n plaats hebben... Ik vind hem leuk staan, Wim is er nog niet helemaal zeker van.







Samen hebben we de ramen erin gezet.





En natuurlijk konden we het niet laten om op het terras te gaan zitten. 
Er moet nu nog gevoegd worden en daarna schoongemaakt en geïmpregneerd worden. 



Geen opmerkingen: