maandag 17 april 2017



De werkzaamheden in de straat komen steeds dichterbij..
nog even en het asfalt ligt er hier ook uit.



Dinsdag 11 april



Ik heb er zin in en besluit de veranda maar eens helemaal schoon te gaan maken. Eerst al dat groen er maar weer eens af!





En het knapt er wel van op..








Daarna neem ik ook de garagedeuren onder handen waarbij ik constateer dat er wel weer een verfbeurt nodig is. De stoute schoenen aangetrokken en Tijl gevraagd of hij nog tijd voor een klusje heeft. En dat heeft hij, tussen andere grote opdrachten door wil hij hier wel komen verven.


Woensdag 12 april

En vanmiddag is het al zover..


..en zet Tijl zijn steiger in elkaar.


Dat gaat snel, niet veel later zit hij al boven en neemt de boel onderhanden. Het enige wat ik hoef te doen in dit geval is af en toe een kopje koffie voor mijn schoonzoon maken.
En foto's te nemen natuurlijk.


Donderdag 13 april

Drie dagen hard gewerkt in de tuin etc.. het ziet er picobello uit! Vandaag mag mijn bezoek komen, ik ben er klaar voor en heb er zin in. Om 11 uur komen Tineke en Hannie en gaan we na de koffie lunchen in de stad bij Juuls. We kletsen weer heel wat af!
Jammer dat ik niet aan een gezamenlijke selfie denk.. 


Vrijdag 14 april

Tijl staat weer op de steiger.
En verder is het in de straat weer een drukte van belang..



Doordat er verschillende bedrijven tegelijkertijd aan het werk zijn staan ze elkaar geregeld in de weg..

Om 12.00 uur gaan Victor en ik samen lunchen.
Wanneer ik weer thuiskom is de steiger van Tijl weg en zit het meeste weer mooi in de grondverf. 


Nu maar even afwachten wanneer hij weer tijd heeft.



Zaterdag 15 april

Terwijl ik druk ben met het eten van vanavond voor vrienden die komen eten, begint Wim vast te ruimen in de voortuin..



 ..het moet er toch eens van komen.



Houtsnippers en grint alvast voor een deel weggeschept.
De gemeente wil dat de tuin de eerste meter vanaf de stoep leeggemaakt wordt. Daar wachten wij zo lang mogelijk mee. Het hek moet er natuurlijk ook uit, maar het ophoogbedrijf heeft al gezegd dat zij dat er wel uittillen voor ons.
Maar Wim heeft het toch ook zelf even geprobeerd..

's Avonds een gezellige avond. Na de maaltijd gaan we Gerard en Ans Mah Jong leren. Grote hilariteit..
Sorry Gerard en Ans, de foto's waren zo bewogen, (hadden jullie maar niet zo moeten zitten lachen) ik heb ze weggegooid in mijn digitale prullenbak.


Zondag 16 april, eerste paasdag

We staan vroeg op, we moeten nog van alles voorbereiden voor de paasontbijt/brunch om 11.30 uur.



Dit is de eierverf express.. 
24 eieren in in één keer koken in vier kleuren!
Dat gaat reuzegoed!! Gevonden bij de Lidl.

Dit jaar maken we ook scrambled eggs en spek. Worst- en saucijsenbroodjes gaan er ook vast wel goed in. Vlug ook nog wat broodjes oppiepen.. en het kerstbrood snijden. (nee, dit is geen foutje..volgens mij bestaat paasbrood niet, dit is gewoon kerstbrood!)(vroeger, toen ik kind was, was paasbrood zo'n kip op een stok..)
De eieren moet ook nog even verstopt, de tafel verlengd, kinderstoel voor Isa erbij en het feest kan beginnen!





Geintje van Alivia die het kookei vond..













En dan gaan we maar eens op het eten aanvallen..





Bij deze gelegenheid mag ik ook wel vertellen dat Willemien en Victor2 hun tweede kindje verwachten. (ons negende kleinkind)



Alivia helpt Hinde even op weg met haar eitje..



Na het eten besluiten de kinderen om alle eieren eerlijk te gaan verdelen.






Daar hoor ik ook bij denk Isa..



Bauk heeft even wat uitleg nodig voordat hij begrijpt dat als hij zijn eieren nu inlevert hij er weer meer voor terug krijgt.
Maar het komt allemaal goed.

En dan..




..wanen Marlies en Yesni zich weer even terug in de disco van 'vroeger'.
En Karin, dank je wel voor het nemen van foto's..

Een gezellige paasbijeenkomst was het!



Geen opmerkingen: